måndag 13 augusti 2012

Årets Frightfest toppar det mesta.

Då var det dags för Frightfest igen, om en vecka! Programmet känns både bättre och roligare än förra året (The Seasoning House, V/H/S, Errors of the Human Body osv.) dessutom anordnas ett Face to Face med Dario Argento! Ok, han kanske är ännu en av alla dessa föredettingar som vägrar ge upp och aldrig gör något riktigt bra, nuförtiden. Men han har varit en av de största och jag plöjer fortfarande Tenebrae varje jul. Det är en fantastisk film. Nytt för i år är även ett, på alla sätt och vis, bättre hotellrum ... kan tyckas som en petitess i sammanhanget, men det är det inte. Även om jag bara kommer befinna mig på rummet ett fåtal timmar och sova bort de flesta av dem så har, på senare tid, ett frö av lyx börjat gro i min tidigare så snåla plånbok. Jag vill ha massagedusch och frukost och bo hundra meter från Empire. Och en skön säng att kolla på Breaking Bad i. Så det så. Det enda men:et i år är ett lika stort men som alla andra år när jag ska åka bort. Jag åker ensam ... Oftast tycker jag det är bäst så, men ibland, när sista filmen tagit slut och man på vägen hem hör festfolket skråla och skåla. Då saknar man en kompis, eller någon iaf. Så om denna någon befinner sig i London mellan den 23-25e augusti, kontakta mig!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar